Anvelopele all-season si utilitatea lor

Anvelopele all-season si utilitatea lor

Anvelopa all-season a fost lansata in 1977 de marele producator de anvelope Goodyear. De atunci si pana acum, anvelopa mixta a supravietuit si pare ca incepe sa devina din ce in ce mai populara.

Anvelopele all season se mai numesc si anvelope mixte, all year sau tot-sezon. Ele sunt destinate rularii pe parcursul intregului an, indiferent de vreme, utilizabile si vara, dar si iarna, sunt anvelopele care il fac pe sofer sa renunte la cele doua seturi specializate.

Pana acum, anvelopele all-season erau construite astfel incat sa aiba aderenta atat vara, pe carosabil uscat, cat si pe ploaie, dar si iarna pe gheata sau zapada. Iar acest lucru se facea folosindu-se un material compozit similar cu cel folosit la anvelopele strict de vara, dar cu o suprafata de rulare impartita in doua profiluri, de vara si de iarna.

De fapt, asta si sunt anvelopele mixte, un compromis: se comporta bine si vara si iarna, dar nu exceleaza in nici un anotimp. Practic, sunt doua anvelope intr-una singura.

Recent, cativa producatori au lansat un nou tip de anvelopa mixta, pe care nu au numit-o all-season, ci anvelopa de vara, omologata pentru iarna. Adica un cauciuc de vara cu care poti circula in siguranta si iarna.

Aceste noi pneuri au o altfel de constructie. E vorba de un profil unitar pe toata suprafata de rulare, un profil care pare mai degraba de vara, dar cu blocuri mari, distantate, astfel incat sa prinda aderenta pe zapada. Materialul folosit este cel de la anvelopele de vara, care rezista bine cand e cald, dar care se uzeaza prematur cand este frig. Producatorii de anvelope mixte nu se lauda cu o longevitate mare a acestora, asa ca uzura timpurie este principalul punct slab ce se doreste a fi corectat.

Anvelopele all-season in Romania

Daca avem in vedere climatul Romaniei, anvelopele all-season sunt ideale pentru circulat tot anul. Sunt infime  sansele sa dai peste o situatie critica in care sa fie nevoie de aderenta superioara pe care o ofera pneurile specializate, asa ca acest compromis al pneurilor mixte este suficient de bun si totodata economic.

Ideal ar fi sa ai doua seturi distincte de anvelope, de vara si de iarna, ca sa te bucuri de siguranta in orice situatie, dar cel mai probabil nu vei simti nici o diferenta daca folosesti un set mixt.

Cu alte cuvinte, anvelopele all-season sunt bune, dar cele specializate sunt si mai bune.