8 Sfaturi ce maresc durata de viata a anvelopelor

Anvelopele sunt realizate prin imbinare a diferite straturi de cauciuc, fiecare in parte avand proprietati speciale ce asigura impreuna buna functionare a acestora. Dar aceste straturi isi pierd proprietati daca nu sunt utilizate si depozitate in conditii corespunzatoare. Mai mult decat atat, aceste proprietati se pierd odata cu trecerea timpului de aceea anvelopele imbatranesc si isi pierd calitatile chiar daca nu sunt folosite deloc.

Astfel modificarile prin care trece fiecare anvelopa depind de o serie de factori precum conditiile de utilizare (viteza, sarcina, presiunea, intretinerea), conditiile de depozitare si cele climatice. Toate aceste schimbari in structura anvelopelor sunt imposibil de preconizat exact, de aceea specilistii recomanda ca dupa 5 ani de utilizare, anvelopele sa fie controlate temeinic. Iar anvelopele ce au peste 10 ani trebuie schimbate chiar daca nu prezinta modificari vizibile sau nu au atins limita legala de uzura. Aceste recoandari sunt valabile si pentru anvelopele de rezerva.

Conditiile de utilizare contribuie la invechirea anvelopelor, motiv pentru care este obligatoriu pentru soferi ca notiunea de longevitate (potentialul kilometric) sa nu fie confundata cu cea de vechime (varsta anvelopelor). Sfarsitul duratei de viata a unei anvelope are loc in momentul in care inaltimea bandei de rulare atinge limita legala prevazuta.

Depozitarea corespunzatoarea este esentiala pentru ca va contribui la prelungirea duratei de viata a pneurilor. Imbatranirea anvelopelor depinde de urmatorii factori:

1. Umiditatea
Anvelopele  trebuie pastrate in spatii racoroase, uscate si cu ventilatie naturala. Daca sunt expuse in exterior, acestea trebuie sa fie acoperite cu o prelata opaca si perfect etansa.
2. Lumina
Pneurile trebuie protejate de actiunea razelor de soare si de lumina artificiala cu un continut ridicat de raze ultraviolete. Se recomanda lumina lampilor cu incandescenta fata de cea a tuburilor fluorescente.
3. Temperatura
Trebuie sa fie sub 35 grade Celsius. Este indicat  sa se evite contactul direct cu radiatoare si conducte.
4. Materiale care genereaza ozon, solventi, combustibili si produse chimice
Anvelopele trebuie protejate total de astfel de produse chimice.
5. Tensiune si presiune
Acestea pot provoca deformarea cauciucului.
6. Rotatia
8 Sfaturi ce maresc durata de viata a anvelopelor
Cauciucurile depozitate la inceput sa fie utilizate primele.
7. Depozitarea pe termen scurt
Este recomandata  depozitarea suprapusa una peste alta, de preferinta pe paleti. Inaltimea stivei nu trebuie sa depaseasca 1,20 metri. Dupa 4 saptamani, stivele trebuie rearanjate prin inversarea ordinii anvelopelor. In cazul pneurilor montate pe jante, acestea trebuie depozitate umflate si in pozitie verticala sau pe un singur rand, pe rafturi.
8. Depozitarea pe termen lung
Pe termen lung, depozitarea se face vertical pe rafturi situate la cel putin 10 cm deasupra solului. Pentru a putea evita deformarea acestora, se recomanda rotirea usoara a anvelopelor o data pe luna.

Stiri auto

Parlamentul UE a aprobat noi masuri pentru transportul international rutier de mărfuri
Cele două reglementări și directiva care alcătuiesc "pachetul" vor transforma transportul rutier de mărfuri din toata Europa. Noile masuri vor afecta profund gestionarea șoferilor, tahografelor, cabotajului, precum și crearea de companii fantoma în străinătate: pe scurt, o revoluție pentru transportul rutier european...
Truston - camion românesc asamblat 100% la Baia Mare
ATP Grup a lansat ATP Trucks Automobile, o nouă companie producătoare de autovehicule de transport rutier din România care anunța primul său produs: camionul Truston. Acesta are doua variante: basculantă şi betonieră. Cea mai importantă caracteristică a modelelor TRUSTON este rezistență, noul camion...
Starsky Robotics
Pe 16 iunie Starsky Robotics a testat camionul său autonom fără pilot pe o porțiune de 9,4 mile a autostrăzii publice din Turnpike Florida, USA. Compania a testat anterior tehnologia de conducere fara pilot pe drumurile private. "Suntem singura companie autonomă care testează camioanele fără a avea...
Cele mai vandute masini noi in 2018 in Europa
Piata auto europeana este a treia piata auto ca marime din lume, după China și Statele unite ale americii. Vanzarile de masini în Europa în 2018 au fost de 15,6 milioane de vehicule vândute, doar 346 mai mult decât în 2017. Această creștere mică a fost de ajuns pentru piața europeană care a văzut cel...
Electriq ~ Fuel - combustibil pe baza de apa
Start-upul australian-israelian Electriq~Global și compania olandeză Eleqtec au încheiat un acord pentru lansarea tehnologiei Electriq ~ Global în domeniul combustibilului pe bază de apă in Olanda, unde piața se îndreaptă spre adoptarea soluțiilor de mobilitate cu emisii zero....
Schmitz Cargobull
Producătorul german de remorci Schmitz Cargobull a instalat recent o noua presă de spuma pentru producerea sistemului său de izolație FERROPLAST. Compania a sărbătorit noul echipament cu o ceremonie la sediul său din Panevėžys, Lituania. Acest echipament permite cresterea productiei de remorci de la 10 remorci izolate...
Idei de cadouri pentru soferi de camion
Sunteți în căutarea unui cadou practic pentru șoferul de camion preferat? Dacă soțul sau iubitul petrece o mulțime de timp pe drum, există o mulțime de moduri îi care puteți face locul de muncă mai ușor, cu un simplu cadou. Seif portabil. Unii șoferi colecteaza bani, cecuri sau acte...
anvelope uzate
Ce se întâmplă după ce renunțați la anvelopele vechi la un centru de reciclare și ați plecat? Vorbim despre importanța reciclării anvelopei, dar nu discutăm despre ce se poate face cu aceste anvelope. Iată câteva din produsele rezultate din reciclarea anvelopelor. 1. Combustibilul derivat din...
Topul celor mai mari 15 producatori de anvelope  din lume dupa venituri
La nivel mondial piata producatorilor de anvelope este dominata de jucatori din Asia, in special din Japonia, China, Coreea si India. Companiile din Europa și SUA sunt, de asemenea, printre primii 10 jucatori. 1. Bridgestone Corp: sediul societatii este stabilit în Japonia. Veniturile din segmentul de...
Volvo FH cu I-Save
Cererea de mărfuri pentru consum este în creștere în întreaga Europă, cu camioane acoperind distante din ce în ce mai mari. În același timp, operatorii de transport se confruntă cu creșterea prețurilor motorinei, acest lucru punând presiune pe profitabilitate. Volvo FH cu I-Save este răspunsul...