Curiozitati despre industria camioanelor

Pentru intaia oara cuvântului „camion” a fost utilizat in anul 1611, facandu-se referire la rotile mici si puternice folosite pentru vagoanele de tunuri. In utilizarea sa extinsa s-au facut referiri si la carucioare pentru transportul incarcaturilor grele, o semnificație cunoscuta inca din 1771. Abia in anul 1930, apare definitia de „transportor de incarcatura grea, cu motor” si mai apoi cea de „autocamion”, care dateaza din 1901.

Curiozitati despre industria camioanelor

Iata cateva statistici despre camioane:

-  Industria camioanelor colecteaza, in medie, venituri in valoare de 650 de miliarde de euro in fiecare an, aproximativ 5% din PIB-ul Americii.

-  Se estimeaza ca industria camioanelor va creste cu aproximativ 21% in urmatorii zece ani.

-   77 de tone de combustibil foloseste anual in medie un camion in timp ce un autoturism obisnuit consuma aproximativ 2 tone/an.

-  Datorita tehnologiilor moderne, camioanele diesel fabricate in prezent sunt mult mai puțin poluante, decat cele din anii 1800 – 1900. In 2017 ar fi nevoie de 60 de camioane pentru a egala emisiile de gaze de esapament ale unui camion din 1988.

-  75% din totalul marfurilor transportate pe uscat in Europa sunt transportate cu camioane.

-  14 miliarde de tone de bunuri se transporta anual in Europa pe cale rutiera.

-  85% din volumul de marfuri transportate in economiile moderne europene se efectuează pe distanțe mai mici de 150 de kilometri, unde celelalte forme de transport ar fi inaccesibile.

-  158.698 de camioane de transport de marfuri au fost exportate din spatiul european pe durata anului 2015. Valoarea lor totala este de 5,1 miliarde de euro si au creat un surplus comercial de 4,9 miliarde de euro.

-  8 ani este durata  medie de folosinta a unui camion in spatiul european.

-  Aproximativ 6,4 milioane de camioane, sunt inmatriculate in prezent in UE.

-  Transportul de marfuri si distributia acestora este o afacere care la nivel european este estimata la un total de 250 miliarde de euro pe an.

-  50% din camioanele grele produse in Statele Unite ale Americii sunt fabricate pe platforme industriale detinute de constructori europeni si sunt produse utilizand tehnologie europeana.

-  Evolutia tehnologica, a facut ca un camion nou sa poata transporta 1t. de marfa, pe o distanta de 100 de kilometri, utilizand in anumite circumstanțe doar 1 litru de carburant.

-  Camioanele de generatie noua reprezinta doar 10% din totalul flotelor de camioane aflate in circulație. 

Stiri auto

Parlamentul UE a aprobat noi masuri pentru transportul international rutier de mărfuri
Cele două reglementări și directiva care alcătuiesc "pachetul" vor transforma transportul rutier de mărfuri din toata Europa. Noile masuri vor afecta profund gestionarea șoferilor, tahografelor, cabotajului, precum și crearea de companii fantoma în străinătate: pe scurt, o revoluție pentru transportul rutier european...
Truston - camion românesc asamblat 100% la Baia Mare
ATP Grup a lansat ATP Trucks Automobile, o nouă companie producătoare de autovehicule de transport rutier din România care anunța primul său produs: camionul Truston. Acesta are doua variante: basculantă şi betonieră. Cea mai importantă caracteristică a modelelor TRUSTON este rezistență, noul camion...
Starsky Robotics
Pe 16 iunie Starsky Robotics a testat camionul său autonom fără pilot pe o porțiune de 9,4 mile a autostrăzii publice din Turnpike Florida, USA. Compania a testat anterior tehnologia de conducere fara pilot pe drumurile private. "Suntem singura companie autonomă care testează camioanele fără a avea...
Cele mai vandute masini noi in 2018 in Europa
Piata auto europeana este a treia piata auto ca marime din lume, după China și Statele unite ale americii. Vanzarile de masini în Europa în 2018 au fost de 15,6 milioane de vehicule vândute, doar 346 mai mult decât în 2017. Această creștere mică a fost de ajuns pentru piața europeană care a văzut cel...
Electriq ~ Fuel - combustibil pe baza de apa
Start-upul australian-israelian Electriq~Global și compania olandeză Eleqtec au încheiat un acord pentru lansarea tehnologiei Electriq ~ Global în domeniul combustibilului pe bază de apă in Olanda, unde piața se îndreaptă spre adoptarea soluțiilor de mobilitate cu emisii zero....
Schmitz Cargobull
Producătorul german de remorci Schmitz Cargobull a instalat recent o noua presă de spuma pentru producerea sistemului său de izolație FERROPLAST. Compania a sărbătorit noul echipament cu o ceremonie la sediul său din Panevėžys, Lituania. Acest echipament permite cresterea productiei de remorci de la 10 remorci izolate...
Idei de cadouri pentru soferi de camion
Sunteți în căutarea unui cadou practic pentru șoferul de camion preferat? Dacă soțul sau iubitul petrece o mulțime de timp pe drum, există o mulțime de moduri îi care puteți face locul de muncă mai ușor, cu un simplu cadou. Seif portabil. Unii șoferi colecteaza bani, cecuri sau acte...
anvelope uzate
Ce se întâmplă după ce renunțați la anvelopele vechi la un centru de reciclare și ați plecat? Vorbim despre importanța reciclării anvelopei, dar nu discutăm despre ce se poate face cu aceste anvelope. Iată câteva din produsele rezultate din reciclarea anvelopelor. 1. Combustibilul derivat din...
Topul celor mai mari 15 producatori de anvelope  din lume dupa venituri
La nivel mondial piata producatorilor de anvelope este dominata de jucatori din Asia, in special din Japonia, China, Coreea si India. Companiile din Europa și SUA sunt, de asemenea, printre primii 10 jucatori. 1. Bridgestone Corp: sediul societatii este stabilit în Japonia. Veniturile din segmentul de...
Volvo FH cu I-Save
Cererea de mărfuri pentru consum este în creștere în întreaga Europă, cu camioane acoperind distante din ce în ce mai mari. În același timp, operatorii de transport se confruntă cu creșterea prețurilor motorinei, acest lucru punând presiune pe profitabilitate. Volvo FH cu I-Save este răspunsul...