Cele două reglementări și directiva care alcătuiesc "pachetul" vor transforma transportul rutier de mărfuri din toata Europa.
Noile masuri vor afecta profund gestionarea șoferilor, tahografelor, cabotajului, precum și crearea de companii fantoma în străinătate: pe scurt, o revoluție pentru transportul rutier european. Transportul rutier internațional, care este un factor decisiv pentru țările orientate în mare măsură spre export, se va schimba profund în lunile următoare după aprobarea unei reforme mult așteptate: pe 8 iulie Parlamentul European a aprobat cele două reglementării și directiva care constituie "pachet de mobilitate" care va reforma regulile importante din transporturi. Textul votat de europarlamentari este cel semnat în decembrie 2019 de Consiliul European.
Astfel, se încheie o cale lungă și sinuoasă, cu mai multe țări din Europa de Est care opun o rezistență severă la modificările legislației actuale. Intrarea progresivă în vigoare a noilor norme va modifica semnificativ transportul rutier internațional.
Printre modificările menționate anterior, una crucială se referă la șoferi, adică postarea șoferilor și a timpului de odihnă al șoferilor. Companiile de transport rutier vor trebui să organizeze călătorii, astfel încât șoferii din transportul internațional de marfă să se poată întoarce acasă la intervale regulate - la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de programul de lucru. În întreaga UE, odihna săptămânală în cabină va fi interzisă și în anumite condiții, compania va trebui să plătească cheltuielile de cazare ale șoferului. Pachetul de masuri se referă, de asemenea, la detașarea transnațională a conducătorilor auto, pentru a asigura remunerarea egală în întreaga UE.
Sunt noi reguli, de asemenea, pentru cabotajul rutier. Normele UE care permit trei operațiuni de cabotaj în termen de șapte zile de la livrarea internațională rămân neschimbate. Pentru a evita „cabotajul sistematic”, noile reguli introduc o perioadă de „răcire” de patru zile înainte de cabotaj în aceeași țară cu același vehicul.
Regulile vor introduce, de asemenea, obligația ca șoferul să revină la centrul operațional al companiei la fiecare opt săptămâni. Normele privind detașarea se vor aplica la optsprezece luni de la intrarea în vigoare a actului juridic.Regulile privind perioadele de odihnă, inclusiv întoarcerea șoferilor, se vor aplica la douăzeci de zile de la publicarea actului. Normele privind returnarea vehiculelor și alte modificări ale normelor privind accesul pe piață se aplică la optsprezece luni de la intrarea în vigoare a legii.