Parlamentul UE a aprobat noi masuri pentru transportul international rutier de mărfuri

Cele două reglementări și directiva care alcătuiesc "pachetul" vor transforma transportul rutier de mărfuri din toata Europa.

Noile masuri vor afecta profund gestionarea șoferilor, tahografelor, cabotajului, precum și crearea de companii fantoma în străinătate: pe scurt, o revoluție pentru transportul rutier european. Transportul rutier internațional, care este un factor decisiv pentru țările orientate în mare măsură spre export, se va schimba profund în lunile următoare după aprobarea unei reforme mult așteptate: pe 8 iulie Parlamentul European a aprobat cele două reglementării și directiva care constituie "pachet de mobilitate" care va reforma regulile importante din transporturi. Textul votat de europarlamentari este cel semnat în decembrie 2019 de Consiliul European.

Astfel, se încheie o cale lungă și sinuoasă, cu mai multe țări din Europa de Est care opun o rezistență severă la modificările legislației actuale. Intrarea progresivă în vigoare a noilor norme va modifica semnificativ transportul rutier internațional.

Printre modificările menționate anterior, una crucială se referă la șoferi, adică postarea șoferilor și a timpului de odihnă al șoferilor. Companiile de transport rutier vor trebui să organizeze călătorii, astfel încât șoferii din transportul internațional de marfă să se poată întoarce acasă la intervale regulate - la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de programul de lucru. În întreaga UE, odihna săptămânală în cabină va fi interzisă și în anumite condiții, compania va trebui să plătească cheltuielile de cazare ale șoferului. Pachetul de masuri se referă, de asemenea, la detașarea transnațională a conducătorilor auto, pentru a asigura remunerarea egală în întreaga UE.

Parlamentul UE a aprobat noi masuri pentru transportul international rutier de mărfuri

Sunt noi reguli, de asemenea, pentru cabotajul rutier. Normele UE care permit trei operațiuni de cabotaj în termen de șapte zile de la livrarea internațională rămân neschimbate. Pentru a evita „cabotajul sistematic”, noile reguli introduc o perioadă de „răcire” de patru zile înainte de cabotaj în aceeași țară cu același vehicul. 

Regulile vor introduce, de asemenea, obligația ca șoferul să revină la centrul operațional al companiei la fiecare opt săptămâni. Normele privind detașarea se vor aplica la optsprezece luni de la intrarea în vigoare a actului juridic.Regulile privind perioadele de odihnă, inclusiv întoarcerea șoferilor, se vor aplica la douăzeci de zile de la publicarea actului. Normele privind returnarea vehiculelor și alte modificări ale normelor privind accesul pe piață se aplică la optsprezece luni de la intrarea în vigoare a legii.

Stiri auto

Truston - camion românesc asamblat 100% la Baia Mare
ATP Grup a lansat ATP Trucks Automobile, o nouă companie producătoare de autovehicule de transport rutier din România care anunța primul său produs: camionul Truston. Acesta are doua variante: basculantă şi betonieră. Cea mai importantă caracteristică a modelelor TRUSTON este rezistență, noul camion...
Starsky Robotics
Pe 16 iunie Starsky Robotics a testat camionul său autonom fără pilot pe o porțiune de 9,4 mile a autostrăzii publice din Turnpike Florida, USA. Compania a testat anterior tehnologia de conducere fara pilot pe drumurile private. "Suntem singura companie autonomă care testează camioanele fără a avea...
Cele mai vandute masini noi in 2018 in Europa
Piata auto europeana este a treia piata auto ca marime din lume, după China și Statele unite ale americii. Vanzarile de masini în Europa în 2018 au fost de 15,6 milioane de vehicule vândute, doar 346 mai mult decât în 2017. Această creștere mică a fost de ajuns pentru piața europeană care a văzut cel...
Electriq ~ Fuel - combustibil pe baza de apa
Start-upul australian-israelian Electriq~Global și compania olandeză Eleqtec au încheiat un acord pentru lansarea tehnologiei Electriq ~ Global în domeniul combustibilului pe bază de apă in Olanda, unde piața se îndreaptă spre adoptarea soluțiilor de mobilitate cu emisii zero....
Schmitz Cargobull
Producătorul german de remorci Schmitz Cargobull a instalat recent o noua presă de spuma pentru producerea sistemului său de izolație FERROPLAST. Compania a sărbătorit noul echipament cu o ceremonie la sediul său din Panevėžys, Lituania. Acest echipament permite cresterea productiei de remorci de la 10 remorci izolate...
Idei de cadouri pentru soferi de camion
Sunteți în căutarea unui cadou practic pentru șoferul de camion preferat? Dacă soțul sau iubitul petrece o mulțime de timp pe drum, există o mulțime de moduri îi care puteți face locul de muncă mai ușor, cu un simplu cadou. Seif portabil. Unii șoferi colecteaza bani, cecuri sau acte...
anvelope uzate
Ce se întâmplă după ce renunțați la anvelopele vechi la un centru de reciclare și ați plecat? Vorbim despre importanța reciclării anvelopei, dar nu discutăm despre ce se poate face cu aceste anvelope. Iată câteva din produsele rezultate din reciclarea anvelopelor. 1. Combustibilul derivat din...
Topul celor mai mari 15 producatori de anvelope  din lume dupa venituri
La nivel mondial piata producatorilor de anvelope este dominata de jucatori din Asia, in special din Japonia, China, Coreea si India. Companiile din Europa și SUA sunt, de asemenea, printre primii 10 jucatori. 1. Bridgestone Corp: sediul societatii este stabilit în Japonia. Veniturile din segmentul de...
Volvo FH cu I-Save
Cererea de mărfuri pentru consum este în creștere în întreaga Europă, cu camioane acoperind distante din ce în ce mai mari. În același timp, operatorii de transport se confruntă cu creșterea prețurilor motorinei, acest lucru punând presiune pe profitabilitate. Volvo FH cu I-Save este răspunsul...
Sfaturi pentru a alege cel mai bun card de combustibil pentru afacerea ta
Dacă ești la începutul unei afaceri sau ai o afacere în creștere, un card de combustibil poate oferi o serie de beneficii. Si ce dacă n-ai folosit niciodată unul, în cazul în care începi sa folosești unul ar trebui sa fii informat de oferta din piață și beneficiile lui. Anumite carduri...