Structura anvelopei

Pentru majoritatea oamenilor anvelopele sunt doar niste “chestii” rotunde, negre  si interesante care se monteaza pe jante si care ajuta la deplasarea autovehiculului.

In realitate insa anvelopele moderne au la baza zeci de ani de cercetare si teste in laborator si pe teren.

Procesul de fabricare a anvelopei este unul extrem de complex.

Partile componente ale anvelopei

Structura anvelopei

1. Captuseala interioara - un  strat de cauciuc sintetic inchis ermetic, echivalent modern al camerei de aer, fabricat din cauciuc etans.

2.Carcasa formata din pliuri - sunt cordoane aliniate simetric fabricate din compusi polimerici de exemplu din Kevlar sau alte materiale. Aceste cordoane sunt esentiale in constructia anvelopei deoarece ele dau forma, asigura imunitatea la perforatii si durabilitatea acesteia.

3.Pliurile de otel: acest strat este compus din cordoane de otel subtiri, suprapuse ca si un sandwich de cauciuc. Doua sau mai multe pliuri sunt suprapuse doar pe banda de rulare in unghiuri opuse de aproximativ 60 de grade. Atunci cand straturile sunt suprapuse unele peste altele, cordoanele opuse formeaza triunghiuri care pastreaza anvelopa rigida.Constructia acestui strat este esentiala pentru caracteristicile anvelopei deoarece aceasta trebuie sa fie rezistenta la fortelor generate de  condus dar si elastica, astfel incat sa absoarba socurile generate de gropile si denivelarile din asfalt.

4.Pliurile de siguranta: sunt esentiale pentru a mentine forma anvelopei la viteza si pentru a reduce incalzirea anvelopei generata de fortele de frecare.

5.Banda de rulare: aceasta este zona moale a anvelopei, unde anvelopa ia contact cu carosabilul.  Aici intervine partea dificila, deoarece cauciucul de la suprafata trebuie sa fie atat moale, pentru a genera aderenta atat pe carosabil uscat cat si pe umed, dar si suficient de durabil incat sa nu se uzeze foarte repede datorita frecarii pe asfalt.

 6.Umarul: este partea laterala a anvelopei care asigura absorbtia socurilor cauzate de gropi si denivelari, iar in cazul anvelopelor cu protectie de janta, fereste janta de socuri puternice si zgarieturi.

7.Talonul: este construit din cordoane impletite de otel ce au rolul de a tine fixa anvelopa pe janta, generand totodata o etansare impermeabila la aer intre anvelopa si janta rotii.

Stiri auto

Topul celor mai mari 15 producatori de anvelope  din lume dupa venituri
La nivel mondial piata producatorilor de anvelope este dominata de jucatori din Asia, in special din Japonia, China, Coreea si India. Companiile din Europa și SUA sunt, de asemenea, printre primii 10 jucatori. 1. Bridgestone Corp: sediul societatii este stabilit în Japonia. Veniturile din segmentul de...
Volvo FH cu I-Save
Cererea de mărfuri pentru consum este în creștere în întreaga Europă, cu camioane acoperind distante din ce în ce mai mari. În același timp, operatorii de transport se confruntă cu creșterea prețurilor motorinei, acest lucru punând presiune pe profitabilitate. Volvo FH cu I-Save este răspunsul...
Sfaturi pentru a alege cel mai bun card de combustibil pentru afacerea ta
Dacă ești la începutul unei afaceri sau ai o afacere în creștere, un card de combustibil poate oferi o serie de beneficii. Si ce dacă n-ai folosit niciodată unul, în cazul în care începi sa folosești unul ar trebui sa fii informat de oferta din piață și beneficiile lui. Anumite carduri...
Volvo FL Electric
Volvo Trucks a anunțat că a livrat primul său camioan electric pentru doi clienți din Suedia (firmei DB Schenker si compania Renova). Primul camion electric livrat este un Volvo FL Electric de 16 tone care pot fi configurat cu diferite baterii de o capacitate între 100 și 300 kWh...
DAF Trucks bate toate recordurile în 2018
Datorită unei cote de piață de 16,6%, DAF a devenit cea de-a doua mare marcă din Europa în segmentul camioanelor grele (16+ tone). Între timp, aceasta este liderul pieței europene pe segmentul de unități de tractor, cu o cotă de piață de cel puțin 19,8%. Piața europeană a camioanelor de 16+ tone a...
Alfa-Romeo
Ce s-ar întâmpla dacă producătorul italian de automobile Alfa Romeo ar începe să producă camioane? Această întrebare a fost răspunsă de către artistul coreean Taekanga Lee, care și-a prezentat viziunea unui astfel de camion. Imaginile prezentate sunt foarte impresionante. Taekang Lee a publicat lucrările...
Istoria camioanelor, veche de peste 200 ani, este una extrem de spectaculoasa pornind de la un simplu vehicul cu motor pe abur si ajungand in zilele noastre la cele mai moderne camioane,  extrem de performante si sigure. Cinci mari giganti au marcat aceasta istorie, reusind sa imbine cele mai...
Convoi de masini fara sofer pe drumurile britanice
Marea Britanie a inregistrat o premiera in ceea ce priveste pilotarea masinilor fara sofer pe un drum public. Si nu e vorba de o singura masina ci de un convoi intreg! Prima masina a convoiului (un camion) a fost condusa de un sofer, iar celelalte trei autoturisme care i-au urmat au...
Curiozitati despre industria camioanelor
Pentru intaia oara cuvântului „camion” a fost utilizat in anul 1611, facandu-se referire la rotile mici si puternice folosite pentru vagoanele de tunuri. In utilizarea sa extinsa s-au facut referiri si la carucioare pentru transportul incarcaturilor grele, o semnificație cunoscuta inca din 1771. Abia...
Tahografele inteligente obligatorii din 2019
Tahografele sunt acele aparate de masura si control ce au rolul de a inregistra numarul de km. efectuati de autovehicule precum si activitatiile soferilor. Sunt trei tipuri de tahografe: analoage, modulare si digitale. Toate vehiculele aflate la prima inmatriculare incepand cu data de 01.01....